Monday, August 29, 2011

Yeaaayyyy...Esok Raya....

Maka di umumkan tarikh Hari Raya Aidilfitri tahun 2011, jatuh pada hari Selasa 30/8/2011...yeaaaaaayyyyyyyyyyyy..esok hari raya..esok hari raya!!!Aku & adik aku boleh melompat2 gembira..teringat cam zaman kanak2 dulu2...aaarrghhhh..rindunya nak jadi kanak2...hurm..Dam dam dum bunyik mercun....Allahhu Akbar Allahhu Akbar Allahhu Akbar...Takbir mula bergema.......Selepas buka puasa ape lagi adik2 n abang sibok bakar mercun & bunga ape...Berperang2 pula dah....adoiiiiii...

video
          huhuhu.....besh...besh....dah macam sambutan Hari Merdeka...Haaaa...ni makan dia...

Malam ni kena tido awal pasal esok nak bangun pagi2..Sebab Sambutan Marhaban blok buat kat rumah Ayahanda...Sebakknye taun ni aku xde teman lagi......aaaarrgghhhhh......

Persiapan Raya....=)

Ramadan ke 29...bangun awal harini..banyak koje nak buat untuk persiapan esok ni....hahhahhaa....Mak aku tengah rebus ketupat.......Aku tolong2 ape yang perlu....Pastu mak suruh aku susun kuih...hamboys..rase nak makan pula....banyakkkkknyer kuih...

                                                      ini sebahagian daripada kuih2 raya...

Buat kali pertamanya taun ni Mak buat rendang daging....Sebab ayam kampong xde taun ni..alahaiiiii....Ayah pule masak ayam masak merah...Sudah tukar kahhhh.....huhuhu...

                           Orang kacau dodol dia kacau Rendang...hahhahahhaa.....rajinnyer...

                                    Taraaaaa....siap masak dah ketupat & lepat pulut tu..yum..yum...

Jiran2 sume dah anta makanan....mak kata malam baru anta..pasai lodeh x siap lagi...Harini ayah masak sup tulang untuk berbuka...yummmy..

Ramadan Terakhir~

Sayuuuu...hati ini makin sayuuuu....Sekejap jer dah masuk Ramadan ke 29..Esok dah raya....Entah dapat ke tidak bertemu dengan Ramadan tahun depan agaknye......Bersahur bersama Ayahanda Bonda..abangku, kakak ipar,adik2 ku & anak2 buah.......Sayunya rasa hatiku.......setiap taun beraya takde Teman...Entah bilakah........




Mud: Sebakkkkkkkkkkk.........