Friday, December 31, 2010

1st Tahlil _ Taun Baru 2011~

Selesai suda bab kebumikan...Malam ni seperti biase Tahlil yang pertama...Gamai sungguh umahku penuh ngn sedara mara da macam Reunion lak gasenye..nak2 betul2 ujung taun..yg lame x jumpe pn dapat jumpe..x ketinggalan ahli2 Fesbuk pn ade..ekkekek...issshhh..aku bule suke2 eh..Aduhai bawu gase letih,penat,ngantok bagai....tadi pun makan x lalu sangat gaknye penat la kot..
      Mase tahlil da x gamai sedara2 yang ade lar...gamai yang da alik...aku cam biase tulun2 ape yang bule tulun...malam ni aku kai baju kuwung itam n tudung putih..x sempat nak amek gambo..jiran2 cakap Santek..ye ker..biase jer kot!!Majlis malam ni pas maghrib..ramai juga org2 kampong yang datang..Menu malam ni simple jer pasal mlm pertama....Mee hun sup,kari ayam n wotie potong...ok la an...Malam ni pun aku x mkn banyak kurang selera x tau lar nape an...pas makan tulun2 kemas...pas2 sapu2....selesai jer aku dok borak2 ngn sedara mara...x ketinggalan adik2 ayahku juga datang,,derang sampai pas abis tahlil pasal btolak pas alik koje..terharu gasenye mereka datang....
      Penatnye gase...ngantok pun ade...layan2 mate jelah..dak2 kat gumah 2 tengok citer IRONMAN..bising sore bdak2 ank2 abg,akak  n maksu an lau da bjumpe..Aku da x pedulikan tibi da x tengok pun tibi ade uat SAMBUTAN TAUN BARU..hmmm.....last2 kul 12.00am aku celebret kat kampung jep..xdok ler munge api..munge raye jep yg banyak pat uma mak aku nih..hihihih..Sambut taun baru ngan TIDO.....tapi sebelum tido aku pi bilik air...lau sbelum ni nak pi bilik air mesti nmpak arwah tido pat katil dia kat dapo..ni gase terbayang2 jep yang dia masih ade...aduhai...gase takot pun ade..yela biase kite nampak dia an..hmmm..Pas2 aku sambung tido..tengok2 jam da kul 12 an...aku pun wish tok diri aku sendri...."SELAMAT TAUN BARU 2011...Semoga taun ini lebih baik dari taun2 sebelumnya dan ape yang aku impikan akan jadi kenyataan...Insyaallah..hpe im getting married..Amin...

No comments: