Tuesday, January 11, 2011

Coti Hari Hol..

Arini 11.1.11...santek an tarikh ni..arini gak warga negeri Johor coti..kerana arini hari Hol Almarhum Sultan Johor....Al-Fatihah....
Hari gak besday Dato Siti Nurhaliza....Hepi Besday Dato Siti....wink2...same bulan ngan aku seeyy!!an besh lau arini aku tunang ke aku nikah ke an....huhuhu..bangan lebey jer..Lau Dato Ct rekues nak laptop...aku nak rekues i pon por..ekekkek....bangan jep..sape naj beli kan ko lar...uuwwaaaa...

 
     Hari ni aku mangun agak awal gak ler...pasai telefon....telefon...telefon bebunyi....ade org dlm bahaye..(nyanyi lagu wanderpet lak bagai..ekekke)aduhai...golek2 cam da jadi ayam golek lak an..arini coce ok x ujan cume Redup2 Kerinduan jep..hhehhehe..barulah nmpak matahari sikit setelah smalaman d'landa hujan..Hujan di Johor Bahru...akunye baju yang basoh ari Jemaat pun x kering2 pasai ujan jep..tapi seb bek x terok cam pat Australia tu an..banjir teruk pas2 ade kebakaran lagi..takot tengok apekah tandanya???hmmm..arini aku plan nak jumpe myfren Sen..nak ajak dia pi cari conceler elianto pat Sutera Mall....aku pun andi dan bersiap2..
Sempat lagi tu sebelum gerak aku snap pict dulu..Chumel x?Chumel an..hhehheheh...poyo2 gitu an..seb bek x ujan..coce redup2 gitu..Jalan lak seb bek jalan xde lah jem..Sampai2 jep myferen soh masuk dulu pasai dia ngah bersiap..Pas2 sempat lagi aku snap pict Bit2 ngan But ni..da besau dan beranak pun..tp anaknye sume da mati dek kene baham kucin...alahai kasihan..

                                         nilah bit2 n but2...chumel namenye...ekkeke..

Pas amek gambo aku pun masuk dan jumpe myfren salam2 n kish2..ekkek..Aku tengok Maria (kakak ipa Sen) da kuwus sikit..cian alahan orang mengandung gaknye...Kejap jer da masok 5 bulan dia pregnant...waaa.....x lame lagi da nak pat baby..aku nih?????aduyai....hmmm...
   We ols pun gerak ler pi Sutera Mall...Sampai2 jer da macam pat Negara Cina lak an...yela x lame lagi an da nk Gaye Cina...punye lah gamai olang2 cine pat situ...x dan nak amek gambo...Aku pun pusin2 cari elianto tu...dah jumpe tapi barang yg aku nak 2 xde stok lak ala..........cane nih?laku sangat ker..ane2 tmpat pun abis...adus..da lah yut lapa x mkn lagi nih!!!dah ler xde pat mkn yang besh pat sini..aku pusin2 jumpe lah kedai jual gem,psp ngn ipod..tapi x singgah pun....So,xde ape lagi nak cari we ols pun alik...Nak cari pat makan..we ols pun pi Angsana....
    Arini x gamai sangat lar orang pat Angsana lau x orang Singapo jer yang kongke tempat ni an...Isshhh..da lapo ni..we ols pn terus menuju food court..hmm..gase nak mam nsi..tp x tau lar..Sen ngn Maria oder Bakso..aku pun oder Nasi Ayam..si Sen bule oder lagi Nasi Ayam Sambal..ppreeegghh..manyaknye ko makan Sen..Bakso..Nasi Ayam Sambal..tembolok besau..hhehehe...we ols pun makan sambil cit cat ngan tengok gelagat orang2 yang ade pat situ..hehehe..

    Abis jep makan..we ols pun jalan2 pat dlm Angsana tu..Sen ngan Maria tengok2 barang baby pat UO..ade sale tp x banyak kot...haaaiizzzz..bile tengok barang2 baby cam aku lak yang gase nak bersalin...huhuhuhu..beshnye..pilih2 baju baby...sume barangan baby lah...tapi si sen ni cerewet sikit..sume dia yang pilih kan Maria..abis time ko Sen sape lak yg nak pilih kn ek..hhehehe..aku layankan jep...

Sempat lagi si sen nih amek gambo aku an..huhuhu..pilih2 botol cucu baby....uuwwaaa..beshnye nak pat baby...aku jadi teruja lak bile tengok barang2 baby nih..Pas2 ade lar terjumpe 2 orang kawan Sen sume da kawin..sebaya kami lagi..sopin2 barang2 baby..ade yang baru pat ank ptama..ade yang da msk ank ke2..Alahai..pas2 bule lak derang tanye soklan Cepu Emas...'ko bile lagi'..huhuhu...tersentap jep aku gase..tp nak uat cane..Jodoh belum sampai...



hahhah..ngah sevey2 adiah ape nak bagi kat Maria nanti for baby born...uuiii..lambat lagi lah cik kak oii..bln 5 nanti...hhahah....Abis suda citer bab baby ni..we ols pun jalan2 kua tengok pat kedai2 lua..xde pape aku nak beli pun...Pusin2..pas2 jumpe lak elianto...aku pun tanye2 barang yang aku nak 2..haaizzzz..sume xde stok..bengang tol..xpe lah selamat dwet aku an..ekekke..Maria pun da penat jalan2 pasai bby dia da mengeras...ciannye..pewot dia kecik jer 5 bln..tgk org lain beso pewutnye..cane lah time aku nanti an....Dah penat2 jalan we ols pun alek pasai xde ape lagi nak beli..Tapi si Sen nih sempat lagi beli otak2..hamboys..kuat tol ko makan ek sen...hmmmm...


Sampai jep umah Sen dia bagi aku sevenier ari2 dia pi bangkok....hamboys banyak tol dia bagi ni..baju cekci,t-shrt,dompet syiling ngan sampan ade lilin skali dlm 2..wee..tenkiu fren...Pas 2 we ols pun gocip2..lame da x gocip2 ketawe2 nih..hahha...Perkara yang 'wajib' adalah mam Eskrim..hhahahah...dia uat eskrim yg dia bli cam eskrim calong an...perise panepop lagi..hhehe..pas2 sambil gosip2...si Maria da pun tertido..tapi we ols siap mkn kopok ape ntah sen beli pat Bangkok..ok lar shedap gak...ketawe2 gosip2 sampai mate dah nek ngantok...hhahaha..pas2 we ols pun tertido pat sopa...bole gitu..Adelah dalam 1 jam aku dapat tido..pas2 jam da kul 6.15pm...aku pun terjaga n nak alek pasai da nak malam..bule sempat lagi citer2 sambil num air apple...aduyai..gini lah kiter org lau jumpe citer x abis2 dari sblm tido,sampai mangun tido pun ade jep benda nak stori..ekekek...dah2 meleret2 lak an..pas2 aku pun berangkat alek sebelum maghrib...Sempat lagi aku men PSP maria...ala nak jugak...besh men gem..hmmm...walaupun xde ape sangat n kejap jer jumpe ianye amat bermakne..cheewwaahhh..cam jumpe boipren lak an..2lah yang d'katakan Jalan2 Cari Jodoh...ekeke...tapi x jumpe2..Camtu lah storinye.....

Sampai jer gumah..sebelum andi aku pun sempat lagi try baju yang myfren bagi ni..alamak..cekcinye..huhuhu..i loikee...tenkiu fren...dan sempat lagi aku snap gambo ni nak send kat dia..hehheheh..Chumel an...huhuhu..pasan lar tu..~TAMAT~

No comments: