Friday, December 16, 2011

Malaysia di landa 4S...(i dah lama beli hokeyy!!Buat muke Eksen!!)

Huhuhuhu...Kecoh sekarang iphone 4S dah berada di Malaysia...Tak payah nak beratur sangat untuk dapatkan iPhone 4S ni ya!!!Aku dah lama beli Steady jer...kikikiki...wat muka Eksen..=p Nak tau tak citer di sebalik ipon 4S ni??kikiki...

Pada 5/11/2011 bersamaan hari Sabtu..aku merancang untuk ke Singapo dengan myBff Yusni untuk beli ipon 4S ni..Katanya murah di sana...Biasalah kalau dah janji dengan budak Yusni ni memang selalu tak menepati masa....Rancang pukul 10.00 pagi..pukul 12.00 tengahari baru jadik!!

                            tunggu myBff yang olwis lambat..Mengapa mate bengkak pule nih...=(

Aku hanya paking kete kat Kota raya..Lepas tu kami naik bas je ke Singapo tu...wahhhh..lama betui tak naik bas ni kan...huhuhuhu..Lokasi kami ialah ke Orchard Road kerana kat sane ade Apple Storenya kedai...Penat jugak naik bas ni..turun naek bas..hahhah..

Paling menarik masa kami tiba di imergrasen Singapo...Mengapa mata2 tertumpu pada kami berdua???Omaigodd kami bukan artis ya!!Tetiba datang pula pekerja itu mau cek paspot kiteorang...Hah??mengapa kami??orang lain??Adehhhh...Lantas BFF Yusni kata myb mereka ingat kite Erra Fazira & Rita Rudaini kot!!!Hahhahaha...tergelak beso di buatnya!!!!Last2 sampai Singapo pukul 2..Lepas tu nak naek train pule terus ke Orchard...Perjalanan mengambil masa 1 jam lagi...

Jam 3.00 petang baru tiba Orcahd..Aduhhh..ramainya orang..Lantasku terus cari Apple Store tu...Lupe dah nama tempatnye...Ok dah jumpe..tetibe hampa sebab mereka kebanyakkn jual dengan line sekali sebab tu murah!Tak ade jual ipon jer...Salesman tu rekeman suruh pergi Fa East Plaza pula..Dah kami terus kesana...Ppfftt..penatnye kaki ni!!Harap upahnya berbaloi2...

Sampai tempat yang di cari..Mulalah operasi servey2 bermula...macam2 harga mereka tawarkan ade yang murah..Ade yang agak mahal....Last2 aku berminat dengan harga yang di tawarkan $1180 for 32g aku sambar 2 bijik hokey!!Hahah..convert dwet Mesia dalam rm2900 lar kot!!Yang kelakonye siap kire dwet dalam toilet tu!!hahhahahah...gile ke ape aku bawak dwet 5 ribu lebih hokey!!Bank aku pun terkojut!!kikikiki...

Aarrghhh...finally berjaya bawak balik ipon 4S tu...Tapi nak sumbat mane?takut ade cek pula kat Kastam Mesia..Dah lah bawak handbag kecik..Beg sorang2 penuh sembunyikkkkkk kan ipon 4S tu...Aku pulak yang hepi...Macam aku punye!!Aku hanya orang suruhan Abang & Adik aku jer..Aku pun tak mampu nak beli ipon 4S tu...Cukuplah dengan ipon 4 yang ade sekarang NIH..Cume nak iPad jer..Katenya next year akan kuar pule iPad 3!!!Wahhhhhh...fikiran jadinye!!!

Taaaraaaaaa..Finally aku orang pertama yang ade 4S ni!!baget aku punya kan..bergaya dulu lah.......

 
Aaargghhhh..bilelah nak ade ipad ni pulak..besday dah nak dekat...Siapa nak bagi????uuwaaaaa....

Ok sampai Kastam Mesia ngan selamatnya...Sampai Mesia pun da pukul 7.30 malam..Adoiii penatnya!!Lapar pulak tu...Lepas ni nak bergegas balik ke kampung sebab esok dah Raya Haji...Sori mak & ayah tak dapat tolong masak..kikiki...Pukul 9.00 malam baru gerak balik kampung dengan perut yang lapa....Mereka kat rumah tu dah tak Sabar nak tengok ipon 4S mereka..hahhaa..Pukul 10.00 malam aku sampai kampung...Adehh..lapanye tak Saba nak makan ketupat rendang,daging kicap rempah mak & ayah!!!!

Okay nah beratur sorang2 amek ipon 4S korang!!Hahahhaa...Sebelum tu bagi dulu upahnya...Wowwww..aku dapat upah rm300 sorang bagi rm150..Dapat lah aku buat dwet belanja kan...Pandaiikan..amek untung lebih..Tapi penat woooo...hahhahahah...

Kesian muka penat berjalan & Lapa..jari tu masih berbalot lagi...Naseb upah berbaloi2....huhuhuhu...

No comments: