Sunday, November 20, 2011

20.11.2011~Nice date...Selamat Pengantin Baru..~

Aku terjaga awal..sebab tido tak berapa selesa..mane taknya tido kat sofa tanpa selimut!Sojukkkkk hokey...Tersedar makk & Tok de aku nak kuar awal2 Pagi...Ku sangkakn nak ke Masjid..rupanya nak beli sarapan Pagi....Alahaiiiiiii....Pukul 8.00 Pagi aku dah betul2 bangun...dengar saudara Mara dok bebual2....

Pastu aku cuci muka makan bekpes..hahhah...makk beli roti canai & kuih2...aku ni memang tak bape gemar roti canai..tapi layan jela..keras betul roti ni...Adesssss...Lepas bekpas aku dengar kazen aku bergosip2..hahhah..aku dengar & sekali sekala mencelah..sonokkkk gitu...huhuhu..=p

Pukul 9.30 pagi aku bersiap2 nak mandi..Nanti pukul 11.00 Pagi nak makan Kat jemputan tu..hahhHaha...Naseb baju aku da gosok malas nak gosok2 umah orang leceh!!

Sebelum gi umah perantin yang sekangkang kera tu aku amek gambo dulu..hikhikhik...sempat gitu!!!
Masakan kat umah perantin macam biasalah nasi minyak...ade nasi putih lauk nenas lemak ikan masin..sambal bellman..ppfffttt...aku amek yang itu dulu sebab agak menyelerakan...makan sambil dengar koke..hamboyss abang koke bole main2 mata ngan aku kan...haaaiiizzzzz....

 Lepas makan aku lepak2 kat umah perantin ngan makk,my sista & tok der..Ramai sedare Mara yang agak aku tak kenal..aduiii..time aku kawen nanti mereka datang ke tak ek..hmmm..Aku menunggu abang aku yang gerak Dari Key Ell....hahhahha..

Tak semena2 sampai sudah abang,adik n akak ipar bersama anak2nye...huhuhu...Aku sempat colek anak abang aku nih untuk amek gambo ngan dia..Farhana yang kepohhhhh eksen gitu...hahahaha..Adorable..=)


Penat bebual2 ngan sedara Mara..cheewahhhh..yela tu...tetiba aku dapat permintaan ramai suruh sumbangkan sore yang sumbang NIH!!!Hadoiiiiii..mysista sibokkk jela......termasuk abang Dj tu...tapi siap boleh tuju lagu kauuu...kelasssss...gitu!!!!Untuk tak hampakan peminat2 aku sekelian...aku Akan nyanyiii jap lagi lepas perantin sanding hokey.....



Kompang dah bunyikk..Pengantin dah tiba..Nampakkkk biruuuu lah....Ayamakkkkk toyuss sey perantin pompuan tu...ngeeeeeee...=p Selamat Pengantin Baru..Muiz & isteri..semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat..Amin..Aku malas nak tepong2 tawar ni..My sista jer yang buat....

Selesaii bersanding...masa yang di nantikan..Artis katenye...hahhahahaa..aku nyanyi lagu Dato Siti Percayalah....Aduiii...serammnmnya..ramai pulak peminat bintang kecil yang duduk tercanggok depan aku NIH...hadoiiiii....Nebes seyyy!!!!!Selesai nanyi Farhana my niece cakap..."Shedappplah Mak Lang nyanyi...pandaiinye...."alolololo...chumellll jer dia cakapkan...hahhahhaah...tapi aku tak kuarkan bakat terpendam lah sangat!!nanti heboh pula..hahhaaha...=p

Pastu duduk bebual ngan abang & adik aku Pali sementara menunggu masa nak balik...Tetiba ujan pun turun..Pastu ramai yang dah nak balik..Ehhhh...awat majlis pukul 3.30 petang dah nak selesaiiiii??kalau kat kampung aku time ni baru nak sanding!!!huhuhu....

My sista Kate nak jalan2 gi Zoo Melaka..sebab ujan makanya tak jadi...Aku sambung makan nasi ngn makk & sedara2 sebelum balik...Aduiii...mata dah mula ngntuk niha....

Aku ambik gambo ngan Fiza anak pak longku...Di katakana muka kami mirip2..Benarkahhhhhh???cer tengok gambo ni???same ke tak same....ekekekkee...=p

hahahaha...sama kah????

Lepas ujan agak reda...kami pun mula salam bersalaman untuk pulang...Abang aku dah balik dulu..Aduiiii..nilah soklan2 yang aku tak bape nak gemar..."Awak bila lagi...jangan lelama"Alahaiiiiiii....calon pun tak ade bagaimana.....,hmmm mm...Sadisssnye..=(

Pukul 4.00 petang kami pun gerak balik..sempat lagi aku salin baju..rimas nak pakai baju kurung!!!Jalan agak lengang..cuace panas..Cume bila masuk hiwei mendung & ujan lebat tak nampak jalan....Abang ipar nak benti makan kat Machap..tapi ayah tak mau...Jadi aku & sista rancang nak makan kat Jay Bee jela...

Sampai Jay Bee dalam pukul 7.00 malam & aku terus ke Taman Daya sebab my sista da sampai & tunggu kami di kedai makan...Hari2 ujan ni memang sedap makan Tom yam campur...kailan ikan masin..Siakap stimmmmm ngn Kerabu sotong!!!pppffttttt...memang setimmmmm hokey!!tambah2 juga aku makan!!bape Kali nak makan daaa..poyut pun dah penuh....Akhirnya my Ayah yang bayar....Alahaiiiiii..ayahhh banje pule....Maceh ayahhhh..konyangggg!!!=)

Lepas makan kami balik terus umah my sista...So sase baru aku anta mak & ayah balik sebab coti......,Bergitulah storinya...zaaaassss..=p


No comments: