Saturday, December 24, 2011

Belangkas oh belangkas....

Harini hujan renjai2.....sejukkkknye!!Nak balik kampung arini sebab tiada pape aktiviti mau buat...Kakak & abang ipar dah balik dulu....Aku rase arini teringin nak makan belangkas sambal!!Biasanya kalau nak makan belangkas mesti pergi ngan Arjuna......hwarrrrr...Mase on da way balik kampung aku dah kol kedai makan Belangkas Mahkota..katenye masih ade lagi....Aku pun lega...Sampai2 jer kedai..Penjual kata dah habisssss....Adehhhh..kempunan aku jadiknya....

Jadi aku teruskan perjalanan pulang...berharap kedai di tepi jalan masuk Teluk Sengat masih ade jual belangkas sambal harini....Dalam perjalanan aku mencari orang jual Doyan sebab minggu lepas kempunan!!Agaknya hujan2 ni tak ade yang jual doyan!!Aaarrghhh..kempunan lagi......


Disinilah kedai yang aku berhenti untuk beli belangkas sambal..Orang agak ramai makan di sini...Ikan bakar..kutam..macam2 ada..Aku tak berkesempatan untuk ajak Arjuna try makan kat sini.....Dah 2 kali masak belangkas katanya...sangat laku....Tapi tak menghampakan pelannggan..

Taraaaaaa..Alhamdullilah..Akhirnya dapat jugak aku makan belangkas sambal harganya hanya rm6.00 saja..sangat murah,banyak berbanding kat Mahkota...Siap bagi nombor telefon untuk tempahan lagi..hikhikhik..

Dan kemudian aku teruskan perjalanan sampai ke rumah AyahandaBonda...Tak sabar2 nak makan arini bonda masak ayam masak kicap...Samapi2 aku terus nak makan..lapaaaaaaa...rasanya belangkas sambal ini sangat sedap..rasenya sedap dari Mahkota kot..Pedassss...yummy!!

No comments: