Sunday, May 29, 2011

Jemputan Kahwin 2pupu..

Pagi2 bonda dah kejutkan aku...seawal jam 7.30 pagi...Fehhhh..ngantuknya..Dah lar tido kul 4.30 pagi gara2 bola....hmm...last2 kul 8.00 pagi aku bangun..Mandi dan bersiap2...Bonda suruh Bekpes Nasi lemak..Awalnya nak makan bekpes ni...Pelik jadinya..aku jamah jer..Pukul 8.30 pagi kami gerak ke JB....

Jalan pagi ni sangat lancar..tak ade halangan..dan aku sampai umah akak aku jam 9.30 pagi..Mereka sedang bersiap2...Harini Majlis Perkahwinan 2 pupu aku kat Kampung Melayu Majidi..aku pun tak bape kenal...Ramai sepupu sepapat Ayahanda aku ni...ahaiii..tak ingat sume...Mulanya nak pergi tengok Majlis Nikahnya..Tup..tup majlis dah selesai..katanya jam 10.00 pagi..jam 9.30 pagi pula dah selesai...Jadi dah konfius nak pergi ke nak tunggu sanding...hmmmmm..

Sementara mereka berbincang..aku cam biaselah berposing2..hikhikhik..


Santek tak...hikhikhik....ni kakak Auni yang take pica...dan aku pula meng Edit pica ni..huhuuhu...Pas da posing2 mereka desite nak gerak awal nak gi rumah sedara  kat Kg Melayu..aiiikkkk....sape pulak??hmm..layan jela....

Sampai2..aku memang tak kenai pun..tapi makcik tu cam suke kat aku lah...ahaii..pasan..pasal dia sek jela tengok aku...kikikiki...Pas da borak2 kami ke Masjid Kg Melayu untuk solat Zohor dulu sebelum gerak ke rumah Pengantin...


Aduhaiii...rumah pengantin kat jalan utama pula...susuh betul nak paking..dah jauh kena berjalan..kononnya nak berarak ngan perantin laki..Panasnye cuaca harini..peluh2 sudah....Memang ngam2 perantin masuk rumah...Hujan rahmat mengiringi..Hujan lobat....basah sudah baju makk.. niha......rumah perantin pompuan xdelah luas..jadi cam susah..pasal hujan..ramai yang mencari tempat duduk..perut aku dah berdangdut niha...hmmm..

                         Ayahanda dan Bonda yang turut lapar...mencari tempat duduk....utuk makan...

Muka budak sudah kenyang....hihihi..ado kueh lopis kegemaran tu..hihikhik....Sori tak uplod pica perantin...pasal sebok mek gambo sendiri...ahhaha..Hokey lepasni destinasi ke Jakel untuk beli langsir katanya...

No comments: